0posts 0followers 0representatives

Asociatia Centrul Multimedia Teatru 74

Urmareste organizatie
Regiune de activitate: Centru
Domeniu de interes: Cultura

Contact

..::centrul multimedia TEATRU 74::..
str. Avram Iancu nr. 2
Bastionul Măcelarilor, Cetatea Tîrgu-Mureş
tel. 0365 804 817
fax 0365 819 053
office@teatru74.ro
yahoo ID: teatru74

Descriere

teatru cu miros de nou

 direcţie. sens. traseu. principii. valori. linii de căutare. deschidere. capacitate de comunicare. alternativ.

alternativa vine la ceva ce există şi la stat şi lângă stat şi înainte de stat şi peste stat. greutatea e că regulile sistemului trebuiesc înlocuite cu propriile reguli, care pot fi începutul unui alt sistem. dar frumuseţea e că sistemul se naşte firesc, ca răspuns la nevoia de exprimare şi manifestare. nimic nu trebuie să se întâmple, şi, totodată, orice se poate întâmpla. iar întâmplarea devine regulă.

de toate acestea e nevoie atunci când, printr-o nebunie frumoasă, ia naştere un nou teatru, un altfel de teatru, într-un peisaj cultural în care domină insituţionalul.

teatru74 a tras cortina pentru prima oară în 2003. nu cea vişine, tradiţională, din catifea, ci una neagra, din pânză. e o alternativă. la fel cum cele 74 de scaune şi atmosfera intimă a spaţiului reprezintă o alternativă la distanţare. la fel cum bastionul măcelarilor e, în pofida dimensiunilor, un spaţiu generos care a început să conţină, dar mai ales să răspândească poveşti frumoase despre teatru şi lumea pe care acesta o defineşte.

Informatii suplimentare

TREI ZILE

Descrierea proiectului:

Scopul proiectului de faţă este realizarea unui scurt metraj de artă având ca subiect ultimele trei zile din viaţa unui tânăr. Printre actorii care vor participa la acest proiect se numără: Bogdan Farcas, Monica Horga Ristea, Serenela Muresan, Aurel Ştefănescu, Iolanda Daim, Ion Riţiu, Marius Turdeanu, Mihai Crăciun, Theo Marton, precum şi studenţi ai Universităţii de Artă Teatrală din Tg. Mureş: Alexandru Francenu, Ciprian Mistreanu, Cosmina Lirca, Mihai Pintilei, Raluca Bălan, alături de alţi colaboratori. Regia filmului va fi semnată de Theo Marton iar coordonator tehnic al proiectului este Bogdan Moraru.

Obiectivele proiectului:

Dezvoltarea unui centru de creatie în vederea producerii filmelor de scurt metraj, documentare şi de animaţie, participarea la festivale de scurt metraj, promovarea actorilor din Târgu-Mureş.

Este cunoscut faptul că, în domeniul producţiei de filme, Bucureştiul menţine monopolul, majoritatea produselor cinematografice româneşti purtând amprenta

Capitalei.

Prin acest proiect se doreşte realizarea unui „certificat de naştere” al unui centru de creaţie cinematografică ce urmează să cuantifice resursele artistice şi socio-culturale din zona Transilvaniei.

Realizarea acestui proiect ar constitui o premieră în domeniul cinematografiei româneşti, producţia „Trei zile” fiind realizată din resurse locale şi cu aportul actorilor din zonă.

CONFERINŢELE CETĂŢII

Conferinţele Cetăţii reprezintă o iniţiativă, un proiect nou în comunitatea noastră, necesar pentru o mai mare implicare a comunităţii în problemele societăţii actuale şi acoperă, geografic vorbind, o pată albă în sfera de preocupări culturale a oraşului Tîrgu-Mureş. Personalităţi marcante ale vieţii culturale, sociale din România, scriitori, artişti, personalităţi din media, analişti, vor aborda teme de interes regional sau naţional, educaţie civică, educaţie, cultură, relaţii interetnice, social, medical, drepturile omului, dezvoltare comunitară, drepturi ale minorităţilor şi alte sectoare de maxim interes pentru societatea civilă. Invitaţii propuşi de către Asociaţia Centrul Multimedia TEATRU 74 vor aborda la alegerea lor tema dezbaterii. Conferinţele pot fi precedate de lansare şi vânzare de carte.

Conferinţele Cetăţii reprezintă un demers prin intermediul căruia să învăţăm să ne exprimăm mai direct, înainte de a da răspunsuri muşcătoare sau adesea inutile în care învăţăm să fim mai dispuşi a-i asculta pe ceilalţi decât să vorbim singuri. Un demers al cărui scop este responsabilizarea socială a publicului larg, pe plan local şi, prin extindere, naţional.

NOUA DRAMATURGIE

Argument:

În stagiunile din urmă, teatrul românesc manifestă un interes sporit faţă de Noua Dramaturgie. Cu toate acestea, ponderea pieselor noi în repertoriile noastre nu depăşeşte 7-8 la sută în vreme ce în ţările europene ea se situează în jurul cifrei de 50 la sută. În tentativa lor de înnoire repertorială, regizorii români, directorii de teatre şi secretariatele literare se confruntă cu o lipsă cronică de informaţii privind evoluţiile pe care le-a parcurs în ultimele trei-patru decenii dramaturgia lumii. Prin urmare, ele nu comandă traducerea de piese noi fiindcă nu le cunosc şi nu le cunosc fiindcă acestea nu sunt traduse. Este un cerc vicios pe care programul nostru îşi propune să-l spargă.

De ce dramaturgie nouă?

Piesele noi abordează o tematică de mare interes pentru omul zilelor noastre, într-un limbaj şi într-o manieră ce concordă cu sensibilitatea contemporană, cu mentalul contemporan. Ele ne confruntă adeseori cu probleme considerate încă tabu pe scenele româneşti, fie că e vorba de probleme ale unor minorităţi (etnice, sexuale, religioase) fie că e vorba de probleme în mod constant trecute sub tăcere ale oricăruia dintre noi. În măsura în care aceste piese ajung pe scene, ele pot avea o influenţă importantă asupra mentalităţii noastre, în condiţiile în care teatrul continuă să joace un rol semnificativ în societatea românească.

Impactul scontat

Prezenţa din ce în ce mai consistentă a acestor autori pe scenele noastre ar contribui în mod decisiv nu numai la înnoirea mijloacelor de exprimare ci, prin impactul asupra publicului, în special la cel tânăr, ar putea influenţa într-o măsură deloc neglijabilă evoluţia mentalităţilor contribuind la înlăturarea unor prejudecăţi, la cultivarea respectului pentru diferenţe, la înţelegerea unora dintre valorile fundamentale ale lumii de astăzi. Totodată, programul vine în întâmpinarea cererii din ce în ce mai insistente de texte noi, aşa cum se manifestă ea la noua generaţie de regizori şi actori români.

Beneficiari

Programul se adresează publicului obişnuit, în special celui tânăr. Experienţele precedente au demonstrat cât de mare este interesul acestui public pentru spectacolele aparţinând dramaturgiei contemporane. Pe de altă parte, programul va fi realizat preponderent prin implicarea regizorilor şi actorilor tineri, majoritatea fără angajament, artiştilor activi pe scena independentă, contribuind astfel la sprijinirea acesteia.

Media