4posts 3followers 0following

Rodica Lupu

Urmareste profil

Biografie

Antreprenor, expert in afaceri europene, Program Development Chairman al JCI Europe si manager de proiect al proiectului “Actionam Responsabil – Reteaua Sociala RSC”.

Am scris si am obtinut finantare pentru proiecte de peste 15 milioane euro prin POSDRU in ultimii doi ani. In prezent sunt implicata direct in trei proiecte derulate de JCI Romania: ”Actionam responsabil! – Reteaua Sociala RSC”, proiect ce promoveaza responsabilitatea sociala la nivelul companiilor, ONG-urilor, institutiilor, dar si la nivel individua; ”Tineri Antreprenori de succes” – initiativa dedicata antreprenoriatul in randul studentilor; ”EHR – Antreprenoriat pentru Resurse Umane” – proiect de promovare a antreprenoriatului in randul angajatilor.

Dupa o experienta de 3 ani ca reprezentant al Romaniei in diferite grupuri de lucru ale Comisiei Europene la Bruxelles si o experienta revelatoare in mediul diplomatic britanic, am devenit, din 2009, expert al Comisiei Europene in probleme de piata interna (in cadrul TAIEX), livrand diverse traininguri si workshopuri pentru administratiile publice din state europene ce vizeaza aderarea la Uniunea Europeana si fiind recunoscuta in special pentru expertiza detinuta in domeniul pietei europene a serviciilor.

Ca membru al JCI Bucuresti inca din 2004, am detinut pozitii de conducere la nivel local si national, fiind in prezent singurul reprezentant al unei tari central si est-europene in conducerea JCI Europe, in calitate de Program Development Chairman, una dintre cele mai provocatoare pozitii din punct de vedere al obiectivelor dificile de a armoniza proiecte si programe din organizatiile nationale, pentru ca JCI sa dobandeasca o voce relevanta pentru mediul de afaceri si politic la nivel european.

Activitatea propriu-zisa ca antreprenor am inceput-o in 2004, prin infiintarea G&G Promotion – companie de consultanta cu divizii specializate de PR si publicitate (REMbrandT), resurse umane (EgoCentrum) si o divizie de consultanta in afaceri, specializata pe scriere si implementare de proiecte finantate din fonduri structurale.

REMbrandT ofera servicii profesionale de comunicare B2B, B2C si branding personal: creatie si media buying (ATL), organizare de evenimente (BTL),new media (online si social media) si PR.

Prin EgoCentrum oferim servicii de dezvoltare personala si organizationala cu accent pe: branding personal, networking, comunicare, vanzari, management de proiect, planificare strategica.

Experienta profesionala

  • Inceput

    Sfarsit

  • 01/01/2011 
     
    Program Development Chairman - Junior Chamber International Europe
  • 01/01/2010 
    12/31/2010 
    Past president - Junior Chamber International Romania
  • 01/01/2009 
    12/31/2009 
    Presedinte - Junior Chamber International Romania
  • 01/01/2008 
    12/31/2008 
    Vice-Preşedinte Executiv - Junior Chamber International Romania
  • 10/01/2006 
    12/31/2006 
    Preşedinte - Junior Chamber International Bucuresti
  • 01/01/2005 
    09/30/2005 
    Vicepreşedinte PR şi Parteneriate - Junior Chamber International Romania
  • 04/01/2004 
    12/15/2004 
    Manager proiect - Târgul Tinerilor Intreprinzători - Junior Chamber International Romania
  • 01/01/2004 
     
    Antreprenor - G&G ProMotion

Studii/Certificari

  • Inceput

    Sfarsit

  • 09/01/2005 
    09/30/2006 
    University of Bradford – Department of European Studies, Marea Britanie
  • 09/01/2000 
    01/31/2003 
    Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative – Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice – Studii Postuniversitare
  • 10/01/1996 
    06/30/2000 
    Universitatea Bucureşti – Facultatea de Litere
  • 10/01/1996 
    06/30/2000 
    Universitatea Ecologică – Facultatea de Drept

Incepand cu ora 11:30, Rodica Lupu (managerul Retelei “Actionam Responsabil”) va asteapta la seminarul national “Responsabilitate Sociala Corporatista – activitati de sprijinire a intreprinderilor din Romania” organizat de CNIPMMR.

Rodica Lupu în direct la Digi24 Brașov în cadrul emisiunii „Recrutat în Brașov”. Astăzi vorbim despre responsabilitatea socială în politicile de HR.

Aici puteți urmări emisiunea online –> http://www.digi24.ro/Media/TV/Live/Digi24+Brasov

Parteneriatul public-privat devine obligatoriu si este cea mai serioasa forma de asumare a responsabilitatii de catre companii, dar si de catre autoritati. Acolo unde se intampla, parteneriatul public-privat are impact semnificativ si are vocatia de a aduce transformare cu adevarat.

Putem cu adevarat dezvolta parteneriate public-private in Romania care sa aiba ca obiectiv real impactul in comunitati? Putem trece dincolo de interesul economic imediat?

cc: Stelian Burduhos Cristina Toma Cristian Haldan Ciprian Dragomir Olga-Rodica Cridland

  • 6 voturi
  • Stelian Burduhos Daca ar fi sa fac o gluma cu tenta americana as spune: “Yes we can!”..insa la fel ca si in speech-ul lui Obama, avem nevoie de completarile si detaliile “minore” despre CUM si ce implica. O prima solutie este sugerata chiar de intrebarea Rodicai si anume sa trecem dincolo de interesul economic imediat si sa privim spre factorii de castig pe termen lung pentru toti actorii. Devine evident pentru tot mai multi ca mediul public nu poate evolua fara un privat bine dezvoltat si ca e nevoie de colaborare.

    03 aprilie 2014, 15:36

    Stelian Burduhos Fac mentiunea, ca totusi, sa dezvoltam o cultura orientata spre obiective ce presupun impact real in comunitati, in contextul in care majoritatea au interpretat perioada post-decembrista ca un prilej de exploatare pentru sine, e departe de a fi un proces simplu. Dialogul joaca un rol crucial, fiindca prin comunicare se pot descoperi obiectivele comune si modul in care parteneriatele de acest gen pot genera solutii sustenabile. Mediul privat trebuie sa valorifice la maxim prin diverse forme asociative (asociatii, patronate, clustere etc.) instrumentele de advocacy si sa scoata decidentul din zona de confort dar cu un scop constructiv. Ca si orice curent, cu cat suntem mai multi, cu atat putem face valuri mai mari.

    03 aprilie 2014, 16:00

    Dana Cârcotă Apropo de ce spun Rodica Lupu si Stelian Burduhos pe langa depasirea preocuparii pentru avantajele economice imediate, transformare care mai devreme sau mai tarziu se va intampla pentru ca lumea si tot ce inseamna modul in care traim, producem si consumam rersursele de care dispunem evolueaza intr-o directie care ne obliga la aceasta schimbare, cred ca principala problema sau in orice caz una dintre problemele mari pe care le avem mai ales noi, romanii, este lipsa de incredere in celalalt. Daca reusim sa depasim aceasta neincredere, lucrurile ar trebui sa devina mult mai simple pentru ca ne vom da seama ca obiectivele noastre, indiferent ca vorbim de autoritati publice, companii sau mediul ONG, nu sunt deloc atat de divergente pe cat pot parea la prima vedere.

    04 aprilie 2014, 10:27

EDITORIAL: Orasul viitorului se construieste cu Enterprise 2020 (by Rodica Lupu)

In cadrul initiativei Enterprise 2020, CSR Europe a lansat in 20 martie, la Bruxelles, campania ”Viata sustenabila  in orase” (Sustainable Living in Cities). Ar putea parea un alt deziderat de pe lista lunga a proiectiilor realizate in ultimii zeci de ani cu privire la lumea mai curata, mai responsabila si citeste in continuare ...

DIALOGURI: Mona Nicolici, Petrom: Te poti numi un profesionist in CSR doar atunci cand generezi pentru business-ul tau ROI din actiunile de CSR

Jurnalist de televiziune timp de 11 ani, a fost, pe rand, redactor de stiri, producator, editor si prezentator. In prezent conduce departamentul de Sustenabilitate in cadrul Petrom Romania.si este purtator de cuvant pe acest domeniu. In 2007 Petrom a lansat platforma de responsabilitate sociala „Respect pentru Viitor”, care cuprinde proiecte citeste in continuare ...

Portalul nostru implineste un an de existenta!

Portalul http://www.actionamresponsabil.ro va implini – o data cu inceputul lunii februarie – un an de existenta, timp in care s-a bucurat de o continua sustinere din partea organizatiilor membre din Reteaua Sociala RSC (si nu numai) si in care a a facut primii pasi spre consolidarea ca platforma de informare citeste in continuare ...